środa, 31 sierpnia 2011

Ziołowy zakątek

Ziołowo się u nas ostatnio zrobiło. W ogródku zjedzonym przez ślimaki uchowała się mięta i melisa. Ostatnio zobaczyłam, że coś tam już się do niej dobiera dlatego jak najszybciej chciałam ja pozrywać i zamrozić.



Melisa po grecku znaczy pszczoła,
Bo do swwych wonnych kwiatów
Pszczele roje woła.
 D. Gelnerowa



Mięta
Ogródek ścieżkami porżnięty
Pełen bukietów trawy angielskiej i mięty.
Adam Mickiewicz
Tuwim Julian

Sitowie

Wonna mięta nad wodą pachniała,
kołysały się kępki sitowia,
Brzask różowiał i woda wiała,
wiew sitowie i miętę owiał.

Nie wiedziałem wtedy, że te zioła
będą w wierszach słowami po latach
i że kwiaty z daleka po imieniu przywołam,
zamiast leżeć zwyczajnie nad wodą na kwiatach.






Lubię cytaty, o ziołach, kwiatach i innych roślinach, a także o jedzeniu. Mnóstwo cytatów o ziołach zawiera książka "Zioła w polskim domu"
Dostałam tę książkę od mojej Cioci chyba 15 lat temu. Wysłużyła się na studiach i ostatnio wyciągnęłam ją z pudeł i przeglądam w wolnej chwili.

Wczoraj dostałam od sąsiadki też mnóstwo pietruszki do zamrożenia. Cieszę się bo w ogródku ślimaki, ani łodyżki zielonej nie zostawiły.


 Już dawno, dawno temu kiedy o własnej kuchni dopiero marzyłam z gazetą zielarską zakupiłam takie pojemniki, które teraz zdobią półkę kuchenną.
 

                                                          "Lipo zielona, drzewo ojczyste,
                                                           Co na mnie kwiaty spuszczasz złociste
                                                           I cień daleki rzucasz dokoła-
                                                           Drzewo rodzinne, ozdobo sioła".
                                                                                        (T. Lenartowicz)

                                                          "Na wysokiej szyi niebieskie kołnierze,
                                                            żaboty, mantyle...
                                                            To lawenda, piękniejsza od motyla"
                                                                                             (J.Badowska)

Pozdrawiam Was serdecznie w ten ostatni dzień wakacji. U nas radośnie wesoło. Pędzę szykować śniadanko bo mamy gości.

11 komentarzy:

  1. Hello Izabella!
    What a wonderful blog!
    I think I will follow you :O)
    And I will keep my fingers crossed for the GG-Giveaway. Thanks for your visit.
    Kind regards, Iris

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, jej jaka aromatyczny i literacko twórczy post, aż mi tu zapachniało tymi ziołami:-) a pojemniki bardzo ładne, z resztą wszystkie skorupy, które widziałam i masz w posiadaniu bardzo mi się podobają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmh!
    I can smell the herbs!

    Salut!
    Franka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam tych cytatów.
    Pojemniki bardzo ładne i ziołowe :)))

    Pozdrawiam

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne pojemniki!!!Ładniusie zdjęcia i baaardzo pasujące cytaty dobrałas!!!
    A slimaków nie zazdroszczę!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego co kiedys wyczytałam ślimaki najlepiej jest zbierać w jedno miejsce...pomaga : deska, kawałek czarnej folii lub kamienie...tam będą organizować spotkania, łatwiej je ujarzmić...podobno swietnie ze ślimakami radzą sobie...ryjówki które nie są szkodnikami dla roślin:) ślimaki odstraszają: majeranek, rumianek, cząber ogrodowy, gorczyca, szałwia, czosnek...uff...było jeszcze tego trochę ale już nie pamiętam:( czytałam to w książce "Maja w ogrodzie" M.Popielarskiej:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż czuć zapach... Ciekawy post (szczególnie cytaty) i przepiękne zdjęcia!
    Pozdrawiam
    Aha! Zapomniałam dodać: pojemniczków na zioła to Ci zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z dziewczynami- aż pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne te pojemniki! Czy dobrze zrozumiałam, że były dołączone do gazety zielarskiej?

    OdpowiedzUsuń
  10. Iris - cieszę się z Twoich odwiedzin. Ja też uwielbiam Twojego bloga i serdecznie Cię pozdrawiam!
    Miszka ja Twoje kropkowe skorupy chętnie bym przygarnęła.
    Franka - Thank you!
    Drobiazgi domowe - ja ostatnio poszukuję jakiś kuchennych cytatów i te z książki o ziołach też chętnie czytam. Są takie pachnące.
    aaga - teraz jak ogródek wycięty już mi nie przeszkadzają choć nadal ich pełno. Będę się martwić na wiosnę.
    j. dziękuję za rady. Na wiosnę na pewno spróbuję tych rad choć mam nadzieję, że do wiosny sie wyprowadzą.
    amaggie- dziękuję
    Olga- zwłaszcza wieczorem gdy je zaparzę.
    Maggie - tak były załączone do gazety po 2 sztuki.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tutaj cudownie i ziołowo! Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń