wtorek, 2 sierpnia 2011

Jarzębina

Aż trudno uwierzyć, że to połowa wakacji, lato. Ja czuję jesień i myślę o świętach Bożego Narodzenia. Będą to nasze pierwsze tutaj w domowym zakątku. Myślę o dekoracjach światecznych i przeglądam na Waszych blogach te zeszłoroczne. Jakiś czas temu dostałam foremkę konika na biegunach i już planuję jej wykorzystanie do ozdób świątecznych.
Póki co w powietrzu czuje się jesień jest mokro i ciągle pada. Uwielbiam jarzębine i bardzo się cieszę gdy widzę drzewa jarzębinowe. Jarzębina kojarzy mi się z jesienią, a po sobotnich zbiorach mamy jej dużo w domu. W kuchni na oknie, w koszyczku na stole i jarzębinowe wianki. Marzę o jarzębinowym drzewku na podwórku, a póki co zrywam ją tam gdzie moje oczy ją ujrzą.

 Jeden z wianków zawisł na ścianie pod zegarem w przedpokoju, a drugi na drzwiach wejściowych.

 Przeglądając zdjęcia z zeszłych lat znalazłam nasze jesienne twory.
Napis jesienne liście z kruchego ciasta. Foremki literki z zestawu Astrolina - Wesoły Alfabet firmy Astra.
A tutaj nasze jesienne liście wykrawane przeze mnie nożem. Później chłopcy malowali je farbami. Liść klonu to foremka.

I jeże. Również z masy solnej. Kulę z foli aluminiowej owijamy masą i formujemy buźkę. Ostrymi nożyczkami tniemy ząbki idąc od góry do dołu. oczka można zrobić z goździków.


Dwa lata temu zrobiliśmy też kasztanowego konika w żółtym kapeluszu. Dominik formował kulki z kolorowej plasteliny.
A na koniec nasze dyniowe zdjęcia z 2008 roku. Zdjęcia zrobione Dominikowi przed jego drugimi urodzinami na naszym podwórku.







A to nasze dyniowe zbiory właśnie z 2008 roku.

Pozdrawiam Was ciepło i życzę miłego tygodnia.

19 komentarzy:

  1. Jarzębina piękna...ale najbardziej urzekł mnie jeżyk:) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. VOGELBEEREN!

    A little bit of autumn in your post!
    Lovely pics of the children!

    Salut!
    Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się, że nie tylko ja mam myśli jesienno - bożonarodzeniowe :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Iza jakaś telepatia między nami! Wczoraj właśnie plotłam wianki z jarzębiny i hortensji, tez u mnie czuć już jesień...
    Piękne te jesienne dekoracje z masy solnej a jeżyk podbił moje serce:)
    Na własne dynie też czekamy, mają dużo kwiatów ale jeśli tak dalej będzie padać to nic z tego nie będzie bo wiele warzyw nam już gnije:(
    Całuski i pamiętaj o przepiśniku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Owoc jarzebiny piekny jest to prawda :) Wianki sliczne i te wasze twory pikne. Mam ten sam zegar w kuchni :) I na koniec prosze o lato bo my od 19tego urlopujemy i modle sie o te letnie nie jesienne klimaty!!! ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą - aura sprawia, że myślami jesteśmy wszędzie, tylko nie w letnich klimatach! Ale nie możemy już zacząć myśleć jesiennie i zimowo, bo to STANOWCZO za wcześnie!!! Jarzębina - piękna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jarzebina jest przepiekna, dzisiaj przechodzac obok niej nie moglas sie oprzeć i musialam kilka galazek zerwac :) Piekna "jesien" jest u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne twory z masy solnej... powiedziałabym, że wszystko z foremki...
    tak, jarzębina ma swój urok... :)
    zegar też go ma, bo u nas każdy na niego zwraca uwagę.
    dynie urodziwe...
    pogody ducha życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ jesienią powiało, tylko jeszcze napisałabyś coś o smażeniu jabłek na szarlotkę i suszeniu grzybów i bęc, mamy jesień jak marzenia ;)))
    ale dobrze, .ze wena Cie szarpie, bo mieszkanko zyskuje na klimacie ;)))
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Podglądam od pewnego czasu waszą stronę i jestem pod wielkim wrażeniem, pierwszy raz coś tu skrobnęłam:)
    Jesienne klimaty pasują jak najbardziej w te lipcowe chłodne dni....

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie, jesiennie tu u Ciebie. Ale jest jeszcze sporo lata przed nami, a od poniedziałku znów pięknie świeci słońce i znów można zamienić kalosze na klapki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne te Twoje wianki. Bardzo mi się podobają. Czego użyłaś jako podstawy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Izuniu, ja mam nadzieję, że lato jeszcze wróci a przynajmniej będzie mniej padać. Jarzębina wygląda pięknie, a jeżyk jest po prostu przeuroczy. Świetne dekoracje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Iza, chciałam Ci bardzo podziękować za informację o TkMaxx, nie uwierzysz ale ja nigdy do tego sklepu nie wchodziłam, nie wiem dlaczego... Dziś byłam w Bielsku, weszłam i wyszłam z torbą pełną gadżetów do kuchni:) Dziękuję serdecznie bo rzeczywiście mają dużo oryginalnych rzeczy, mnie szczególnie interesowały te w stylu retro.
    Iza, od 11 lat uczę angielskiego w moim ukochanym gimnazjum:)
    całuski,

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne dekoracje z jarzębiny. Wianek uroczy.
    Piękne jesienne klimaty.
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeżyk wygląda perfekcyjnie!

    Serdeczności zostawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, jakie dekoracje piękne:) już myślisz o świętach? ja na razie w ogóle...ciągle w letnich klimatach pozostaję:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję serdecznie za moc komentarzy.
    Przez ostatnie dni korzystaliśmy z cudnej pogody i ze spotkań z bliskimi.
    Beatko wianek zrobiłam z nawłoci, jarzębiny i gałązek czegoś tujowo choinkowego ale nie mam pojęcia jak to się nazywa.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Huгrah, that's what I was exploring for, what a material! present here at this blog, thanks admin of this web site.

    Feel free to surf to my web page hcg spray diet

    OdpowiedzUsuń