wtorek, 2 czerwca 2015

Poczytaj ze mną :)

Lubię czytać razem z dziećmi. W ostatnim czasie czytamy głównie młodszemu, gdyż starszy lubi w spokoju sam sobie poczytać.
6 maja miała premierę nowa seria książek "Poczytaj ze mną".


4 tytuły, a każdy z nich to inny gatunek literacki. Mamy tu baśń, przygodę, fantastykę i humor.Serię tworzą polscy autorzy i ilustratorzy: Zofia Stanecka, Paweł Beręsiewicz, Joanna Rusinek, Joanna Olech.

Literacki Egmont, wziął sobie za cel wspieranie dzieci w poznawaniu gatunków i form literackich oraz wyrobienie nawyku wspólnego czytania. 
Kiedy przejrzałam książki, od razu spodobała mi się ostatnia strona, w każdej z nich i rozrysowane w przejrzysty i obrazowy sposób gatunki literackie wraz  książkowymi przykładami.

Do tej pory czytając książkę nie zastanawialiśmy się do jakiego gatunku literackiego się ona zalicza. Teraz przy ściąganiu książki z półki, częściej się nad tym zastanawiamy.

Kiedy przyszła paczka dzieci nie było w domu, i od razu wzięłam do ręki "Baśń o świętym spokoju" i błyskawicznie przeczytałam, bo spodobał mi się już sam tytuł.




Autor: Zofia Stanecka


Ilustracje: Marianna Sztyma



Autor: Ewa Nowak
Ilustracje: Joanna Rusinek





Autor: Paweł Beręsiewicz


Ilustracje:Aleksandra Krzanowska




Autor: Joanna Olech
Ilustracje: Joanna Olech



Wydawca: EGMONT

Książkami jesteśmy zachwyceni i mamy nadzieję, że seria wkrótce się rozrośnie podobnie jak uwielbiana przez nas "Czytam sobie", o kolejne baśnie, historie przygodowe, fantastyczne czy humorystyczne.
Pozdrawiamy serdecznie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz