środa, 10 czerwca 2015

8+2 i domek w lesie


Będzie wesoło!- tak sobie pomyślałam, gdy przyszła do nas książka 8+2 i domek w lesie. Nie myliłam się:)


Już sama okładka zachęca do przeczytania książki! Jest wesoła i bardzo kolorowa. W środku ilustracje są czarno białe, a ich autorką jest Marianna Oklejak- autorka ilustracji do serii o Basi.






8+2 i domek w lesie to zabawna i pełna przygód historia 11 osobowej rodzinki, która przeprowadziła się do domku w lesie. Rodzinka to mama, tata i ośmioro dzieci: Maren, Martin, Marta, Mads, Mona, Milly, Mina i mały Morten- wszystkie dzieciaki mają imiona na literkę M:). Razem z rodzinką mieszka Babcia i pies Rurek.
Babcia jest niezwykłą osobą. Razem z dziećmi bawi się w indian, jeździ na nartach, zakłada swój sklep- jest jedyna i niepowtarzalna!!! Po zamieszkaniu z rodzinką w lesie odzyskuje siły i witalność, gdyż wcześniej mieszkała w domu spokojnej starości, a rodzinka w mieście. Przeprowadzka do lasu to niesamowita zmiana, która niesie za sobą różne doświadczenia i przygody.

Autorką książki jest Anne-Cath. Vestly i nie bez powodu nazywana jest norweską Astrid Lidgren. Przygody tej wesołej rodzinki, bardzo przypominały mi te książek szwedzkiej pisarki.
Pierwsza część tej ośmiotomowej serii to 8+2 i ciężarówka. Książka była kiedyś wydana w cyklu Cała Polska czyta dzieciom i jakiś czas temu próbowałam ją znaleźć, ale była już niedostępna.
Dziś na FB przeczytałam radosną informację, że wydawnictwo Dwie Siostry wydało na nowo tom pierwszy tej wesołej książki.
Mam nadzieję, że wkrótce zagości ona w naszej biblioteczce:)

Książka idealna na nadchodzące wakacje. Aż 196 stron miłej i zabawnej lektury:)

"8+2 i domek w lesie" do kupienia tutaj
Autor: Anne-Cath. Vestly
Ilustracje: Marianna Oklejak
Wydawnictwo: DWIE SIOSTRY

A w załączniku rysunek Nikusia z kolorowymi pozdrowieniami!


4 komentarze:

  1. 8+2 i ciężarówka to byłą ukochana książka mojego synka. Czytaliśmy to chyba ze sto razy :-)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej pozycji ani tej z ciężarówką ale opis brzmi ciekawie :-)
    Ps. Rysuneczek synka - bardzo ładny :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, świetna książeczka, zachęciłaś baaaardzo do zakupu, tym bardziej, że i moje rodzeństwo i ja mamy również imiona na literkę M :-)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Martita

    OdpowiedzUsuń
  4. obie książeczki są na mojej liście do zakupienia i tak sobię myślę , że chyba zakupię je dziewczynkom na wakacje z babcią :)) To będzie idealny wakacyjny przybornik :)))

    OdpowiedzUsuń