wtorek, 22 listopada 2016

Trendy i owędy, czyli nie wiedzieliście o modzie, a chcielibyście wiedzieć


Nigdy się jakoś szczególnie modą nie interesowałam. Do niedawna nie miałam pojęcia co to jest krynolina. Przy dzieciach jednak człowiek wiele się uczy i chce się poszerzać swoje horyzonty.
Czytając jedną z ostatnich książek przenosiliśmy się do XVIII wieku. W książce wspomniane były opisy strojów bohaterów, mimo to chciałam jeszcze chłopcom pokazać, która część garderoby nosi taką lub taką nazwę. Książka "Trendy i owędy, czyli nie wiedzieliście o modzie, a chcielibyście wiedzieć" okazała się idealną propozycją zarówno dla mnie, jak i dla dzieciaków.
Pięknie zilustrowana przez Agatę Raczyńską historia mody i ubioru. od starożytności po czasy współczesne.



"Moda nie ma swojej ojczyzny. Każda kultura wyróżnia się charakterystycznymi strojami i zwyczajami związanymi w ich noszeniem, a same kultury od zawsze przenikały się i mieszały"




"Moda umożliwia wyrażanie siebie. Wiemy wprawdzie, że nie szata zdobi człowieka, ale naszym ubraniem możemy bardzo wiele zakomunikować o sobie... Moda jest związana i ze sztuką, i z życiem"




Chłopcy byli bardzo zainteresowani jak ubierał się Aleksander Fredro i jak wyglądały te pończochy, które nosili w tamtych czasach panowie.
Wszystko wydało im się bardzo ciekawe, tym bardziej, że nie mieli pojęcia, że kiedyś ubierano się inaczej.






W książce oprócz przykładowych strojów z danej epoki, znajdziemy również najsłynniejszych projektantów oraz osoby związane z modą.



Są też fryzury i dodatki.


 Na końcu książki krótkie kalendarium, czyli jak zmieniała się moda.



Moje zachwyty nad książką nie mają końca. Nabrałam wielkiej ochoty na lepsze poznanie świata mody.


"Trendy i owędy, czyli czego nie wiedzieliście o modzie, a chcielibyście wiedzieć" - tutaj
Autorki: Alicja Budzyńska, Katarzyna Olech-Michałowska
Ilustracje: Agata Raczyńska
Wydawnictwo: EGMONT

7 komentarzy:

  1. Piękna! Och, toś mnie teraz zaraziła :D Śliczne ilustracje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ciekawa musi być ta książka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie wygląda, pewnie można z niej wyczytać wiele ciekawostek ze świata mody i urody! Warto zajrzeć na pewno, pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na naprawdę miłą pozycję :) Poszukam i z przyjemnością poczytam - bardzo mnie zachęciłaś! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko co polecasz jest godne uwagi.Izuś mam jedno pytanie,w którym odcinku Dominikanin Szustak polecił Karolinę Baszak,coś przegapiłam i chciałam to znaleźć.Gratuluję wyróżnienia :)Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko! Dzięki Tobie znalazłam wyniki :) Też brałaś udział?
      Nie pamiętam dokładnie ale był to odcinek ileś tam faktów o mnie. Musiałabym dokładnie poszukać.
      Pozdrawiam Cę serdecznie!
      Iza

      Usuń
  6. Osobiście nie brałam,ale kibicowałam :)Bardzo się cieszę z blogów i vlogów.Bardzo lubię też vlogi Maniekrodzinka,którzy już niedługo wyruszają na pół roku do Azji,byli tam już kilkakrotnie z małymi synami.Polecam też przepis na fajne,zdrowe i szybkie ciasteczka od koleżanki Marzenki.Można zrobić z połowy porcji:50 dkg słonecznika,20 dkg dyni,10dkg sezamu,1szklankabrązowego cukru i 2 nie ubite białka.Pomieszać i piec 10minut w 180 stopniach.ŚCISKAM :)

    OdpowiedzUsuń