czwartek, 6 marca 2014

Najpiękniejsze Powiastki Beatrix Potter

"Gdzie w domu może mieszkać bajeczność? Chyba na półce czy w kącie z dziecięcymi książeczkami, tancerkami, pierrotami, pajacami. Tam może rodzą się dziecięce sny i marzenia i tam się z tych snów powraca.
Baśń jest przecież opowiedzianym snem pełnym znaczeń... A znaczenia szukają wyrazu w małych, oswojonych, barwnych postaciach, które tworzą z dziećmi jakby dalsze ciągi baśni z ... niewiadomym morałem".      (br.Tadeusz Ruciński "Dom w rzeczy samej"")


Z Powiastkami Beatrix Potter spotkałam się kilka lat temu. Najpierw obejżałam film o autorce, który bardzo mi się spodobał, a później pożyczyłam małe książeczki z biblioteki. Dominiś był wtedy malutki i nie bardzo z nich cokolwiek rozumiał, ale czytałam mu zachwycając się ilustracjami.







Później znalazłam blog Susan Branch i ona zaraziła mnie "miłością" do Beatrix Potter.
Książkę mamy od kilku dni, ale z chłopcami rysowaliśmy postaci z książek i przypadkiem udało mi się nawet trafić na przepiękny zestaw do scrapbookingu z postaciami Beatrix Potter.




Chłopcy lubią stempelki, a w zestawie znajdują się dwa. Jeden z Tomkiem Kociakiem, a drugi z żabą Jeremim.



Ja uwielbiam te bajkowe pocztówki :)




Uwielbiam ten baśniowy świat Beatrix. Siedzimy sobie z Nikusiem owinięci pledem i czytamy te zadziwiające historie. Dla małego człowieczka chwilami przerażające, bo jak to można z małego bajkowego króliczka zrobić pasztet. Na szczęście historie się dobrze kończą i można wysunąć morał.
Ilustracje w książce są zachwycające. A to ulubiona Nikusia :)


Najpiękniejsze Powiastki Beatrix Potter
Wydawnictwo: WILGA
Oprawa: Twarda z obwolutą i tasiemką
Ilość stron: 200

Książka przepiękna na prezent, z którego będą zadowolonie nie tylko dzieci:)
 Dobrego dnia!                

13 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam Beatrix Potter :-) i jej opowiastki dla dzieci. Film o jej biografii zachwycił mnie, ale bajki pamiętam jeszcze z dzieciństwa, gdyż dawniej w telewizji emitowali bajki dla dzieci na podstawie tych właśnie opowiastek :-) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy! Szkoda , że bohaterami nie są dinozaury, bo u nas to one ciągle "na tapecie" ale też polecam:))
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, mam już prawie 40 na karku a zachwyciłam się jak małe dziecko. Chociaż pamiętam, że jakieś 15 lat kupiłam sobie piękna książeczkę do kolorowania i kredki Bambino i kolorowałam jak wtedy kiedy byłam dzieckiem. Taka odmiana od rzeczywistości.
    Te zestawy do skrapu też cudne i to szkło w kwiaty ....marzenie.
    Podaj namiar gdzie kupujesz te cuda jak możesz.

    Czy jakieś zmiany się zapowiadają bo mówisz o przyszłej kuchni, pięterku. Zawsze mamy przyjemność podziwiać Twoja kuchnię i pokój chłopców że aż jestem ciekawa reszty waszego domku i wyobrażam sobie, że jest tak samo piękny i kolorowy. Ila

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne są ilustracje w tej książce, już wiem co dostanie chrześniak przy najbliższej okazji! :D

    no i super zestawy do scrapbookingu... ach, ten bajkowy świat... pomimo swojego wieku często do niego wracam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka lat temu miałam przyjemność odwiedzić muzeum Beatrix Potter w Szkocji.W pamięci mam nadal przeuroczy ogród, rysunki bajkowe i botaniczne i.. figurki bohaterów sprzedawane przed wejściem do muzeum:) urocze miejsce z bajkowym , magicznym zapachem.pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam tą ksiażkę jakiś tydzień temu w sporej promocji, chyba za 30 zł :-) Jest piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i znów jestem zaskoczona i zaczytana. Piękna książka i pięknie o niej piszesz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja dodaję kolejną książkę do mojej listy...:-).Zawsze kiedy piszesz o jakiejś bajeczce , książce dla dzieci, skrzętnie notuje i kiedy będę w Polsce na pewno coś z tej listy kupię dla mojej Natalki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie przedstawiłaś tą książkę :)))) muszę odwiedzić księgarnie aby ta książka zawitała na półce mojej Nadukli :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście piękne, subtelne ilustracje, a zestaw do scrapbookingu też cudny! Myślę, że za jakiś czas sięgniemy po te książeczki. Czas zacząć robić listę:)Jesteś książeczkową inspirantką:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście piękne, subtelne ilustracje, a zestaw do scrapbookingu też cudny! Myślę, że za jakiś czas sięgniemy po te książeczki. Czas zacząć robić listę:)Jesteś książeczkową inspirantką:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana ja uwielbiam te bajeczki. Kupiłam Maksiowi 4 takie małe książeczki, ale w wersji angielskiej. Tę którą polecasz mam w planach mu zakupić. Te bajki są magiczne. Obrazki mnie zachwycają.
    Błagam powiedz, gdzie kupiłaś ten boski zestaw. Jestem nim oczarowana.
    Uściski!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zestaw kupiłam przed Świętami w Tkmaxxie.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję!

      Usuń