czwartek, 6 czerwca 2013

Czerwcowy ogródek

Od dziecka marzyłam o własnym ogródku. Podwórko mieliśmy dość małe. Stały na nim dwa domy i mieszkały dwie rodziny z sześciorgiem dzieci w sumie:)
Był też duży pies i na ogródek miejsca nie było. Tata miał warsztat po sąsiedzku i tam z moją kuzynką Agnieszką urządziłyśmy sobie mały ogródek pod wielką, rozłożystą śliwą. Jak się można domyśleć śliwka dawała cień i w ogródku wyrosła nam tylko marna natka pietruszki.
Po ślubie spełniło się moje marzenie o ogródku. Jak tylko stopniał śnieg zabraliśmy się z mężem za kopanie naszego ogródka. Był niewiele mniejszy od tego co mam teraz.
Byłam wtedy w ciąży z Dominikiem i te wszystkie prace w ogródku cieszyły mnie i relaksowały ogromnie.
Nadal w kalendarzu mam maleńki rysunek z naszym ogródkiem i z zapisami co gdzie posialiśmy. Od tamtej pory co roku robię takie rysunki.
Ten jest tegoroczny.
Nie sieję już marchewki bo jakaś taka gorzka mi co roku wyrasta. Zasiałam cukinie mimo, że co roku i tak ślimaki mi je zjadają. Zasiałam fasolkę i pilnuję ją bo w zeszłym roku zmarzła.
Nie chodzę i nie wyrywam każdego chwasta. Marzę o jakiejś ścieżce tylko nie mam pomysłu.
Ogródek na razie jest taki choć marzy mi się taki porządny tylko jeszcze do niego nie dojrzałam, podobnie jak do zagospodarowania całego podwórka. Na razie zbieram pomysły, spisuję nazwy drzew i kwiatów oraz szukam informacji o pielęgnacji bo tak naprawdę to za bardzo na prowadzeniu ogródka się nie znam.
Cieszy mnie każda grządka, każdy kwiatek i każda roślinka jaką uda mi się wyhodować.





W tym roku powstał też mini ogródek ziołowy. Pięknie w nim pachnie zwłaszcza miętą i rozmarynem jak się go poruszy.



Tulipany już przekwitły, ale za to pięknie rozkwitają irysy, które dostałam na początku wiosny od sąsiadki:)

Bardzo podoba mi się ten kolor bratków.





Na koniec pochwalę się niespodzianką jaką sprawiła mi Madzia z bloga Nasz Piękny Dom.
Madzia prowadzi również sklep  pod tą samą nazwą z pięknymi przedmiotami do domu. Polecam!!!
Dostałam od Niej w przesyłce prześliczną ręcznie szytą, idealnie pasującą do mojej kuchni girlandę oraz wymarzony dozownik do płyny do naczyń.
Madziu sprawiłaś mi ogromną radość i spełniłaś moje marzenie. Jeszcze raz ogromnie Ci dziękuję!!!








Serdecznie pozdrawiam!


54 komentarze:

  1. Oh....zazdroszczę takiego o gródka :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko!Również pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Dozownik - marzenie! Widziałam kiedyś podobny na Allegro, chciałam kupić, ale robota nie pozwoliła zdążyć na koniec aukcji :( Pięknie, kiedy spełniają się marzenia! Gratuluję!
    A co do ogródka... Ratuj cukinię! Na to jest bardzo łatwy sposób. Na pewno w okolicy znajdziesz kogoś, kto tnie na podwórku drzewo, albo nawet u siebie :) Obsyp krzaczki trocinami. Tak, żeby powstał dookoła pasek chociaż 15cm szerokości. Ślimaki nie przejdą, bo nie pozwolą na to ich delikatne brzuszki :) A i ściółka będzie. Tylko nie radzę trocin z dęba i graba, bo mają w sobie garbniki, źle wpływające na rozwój roślin. Z kolei, trociny drzew iglastych mogą nieznacząco zakwasić glebę, ale w takich ilościach to nie jest znaczące. Można też obsypać stłoczoną skorupką jajek. Dla ślimaków efekt ten sam, a dla roślin będzie pożytek :), bo to dobry nawóz jest. Powodzenia w ogrodnictwie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za wszystkie rady. Właśnie ubiłam 10 jaj na kogel mogel do wafli i planuję wykorzystać te skorupki.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ogromnie mi się podobają takie girlandy :-) Ogródki takie jak Twój też, ślicznie masz wszystko rozplanowane :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że girlanda Ci się podoba. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ale piękny ogródek - a sałata i czosnek zachwyca :) ziołowy kącik też niczego sobie
    A prezenty tylko do pozazdroszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałata była piękna bo dzisiaj poszłam na obchód po ogródka, a tu cała zeżarta przez ślimaki. Zostały się 2 główki i jedna malutka. Te dwie większe od razu wyrwałam na kolację bo do jutra penie z nich by nic nie zostało.
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  5. Izuś, takie własne, prawdziwe warzywniki są najpiękniejsze. A nauka z wyhodowania wszystkiego metodą prób i błędów jest najlepsza, bo na każdej działce ziemia jest inna i co innego lepiej rośnie :))
    Piękne prezenty, dozownik - jak marzenie :)))
    Dobrego dnia Kochana :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Sylwuniu uczę się na tym moim ogródku każdego dnia, a te ślimaki mnie przerażają. Z prezentów cieszę się ogromnie tym bardziej, że to taki gest niesłychanie niespodziewany.
      Pozdrawiam Cię cieplutko!

      Usuń
  6. Plony pięknie się zapowiadaja.Sama wiem o ile lepiej smakują warzywa z własnego ogródka. Ja w tym roku niestety prawie nic nie posiałam, ponieważ czas kiedy to tu się robi , spędziłam w Polsce. Po powrocie to jedynie posiałam trochę marchewki, rzodkiewki i koniecznie pietruszki więc w tym roku warzywa ze starganu ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już jest pietruszka to super. Ja uwielbiam zamrozić i przez zimę aramot o niebo lepszy niż suszonej.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. piękny prezent :) i jeszcze piękniejszy ogródek! również moje marzenie... chwilowo nie do spełnienia, ale kiedyś... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, żeby to marzenie się spełniło. Ja też musiałam na to spełnienie poczekać.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Piękny ogródek. Swojego co prawda nie mam, ale moja mama nadal ma. Chociaż już drugi rok z rzędu mamy plagę ślimaków i niestety zjadają wszystko. Dostałaś prześliczne prezenty.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie :)
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też mamy plagę ślimaków i już różne sposoby zawiodły na pozbycie się ich. Próbowałam igły z drzewa, fusy z kawy itd. Teraz muszę wypróbować skorupki z jajek.
      Pozdrawiam!
      Iza

      Usuń
  9. Taki ogródek jest spełnieniem z pewnością... samej mi się marzy taki mały, ale własny, by cieszyć ducha i ciało ... cudowności w nim żyją i serce cieszą.
    Dozownik mnie powalił :) REWELACJA! jak dobrze, że są ludzie, którzy takie cuda wymyślają.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na pewno kiedyś spełni się i Twoje marzenie.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Polecam bloga Fajne ogrody.
    Dxiewczyna jest architektem krajobrazu i robi świetne projekty on-line za jakieś małe pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie bloga. Chętnie tam zajrzę.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Z uprawy własnego ogrodu można czerpać ogromną satysfakcję (ja już to wiem), chodź przyznam się że gdyby nie teściowie pewnie nasz kawałek ziemi zarósłby trawą ;)

    Piękne prezenty (ten truskawkowy motyw jest uroczy).
    Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że Wy tez możecie się cieszyć swoim ogródkiem!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Piękny ogródek. Pozazdrościć. Ja sobie nie wyobrażam życia bez kawałka takiego raju. Myślałam, ze w związku z ciążą, w tym roku odpuszczę, ale potrzeba była silniejsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. podziwiam i zazdroszczę!
    piękne miejsce, piękny płotek, piękna sałata!
    wszystko cud-miód!

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny i jak dopieszczony ogródek.
    Prezenty wpisały się w Twój klimat

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana mam taki sam dozownik na mydło. Bardzo lubię ten sklepik. A girlanda przepiękna...
    Ogródek mnie zauroczył. Marzy mi się taki.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny masz ogródek -muszę kiedyś pokazać mój, ale na razie dużo sadzonek przykrytych jeszcze geowłókniną :)

    OdpowiedzUsuń
  17. piekne prezenty dostalas! Zazdroszcze takiego duzego ogrodka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Sliczny ogrodek :-D Marzy mi sie taki :-)

    i prezenty piekne :-D :-)

    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekny ogródek:) Podziwiam Twoją determinację w dążeniu do celu:) Tych ziółek chyba najbardziej zazdroszczę:) Mam pytanie - fajne te Twoje "poplastrowane" fotki, w jakim to programie? Zdradź, proszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko program nazywa się Photoscape i jest darmowy do sciagniecia.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Kochana ogródek cudny, ja jeszcze nie dojrzałam do warzywek, póki co "obrabiam" balkon, bo jak to mój Teściu mówi ja jestem blokowa i kiedyś to w ogóle nie lubiłam grzebać w ziemi...ale za to ogródek uprawia moja Teściowa, więc nam też się dostaje zdrowe warzywko :) Ślicznie u Ciebie wygląda ta girlanda, bardzo się cieszę, że mogłam Ci sprawić odrobinę radości, serdeczności Magda

    OdpowiedzUsuń
  21. gratuluję kochana:)))))))) ogródek to jest to i jeszcze własny:) ach to jest najlepsze co może być mieć swoje warzywka, patrzeć jak one dojrzewają , a później je smakować:) ślicznie rozplanowałaś wszystko i te patyczki wbite w ziemię to genialny pomysł:)

    buziaki dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. podziwiam bo ja lubię ogródki ale tylko je podziwiać !!! ale również uwielbiam zioła :-) a prezenty cudne :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Iza,
    uwielbiam Twój ogródek i relacje z niego. Zamawiam więcej takich wpisów:-) My też cieszymy się z Tobą, widząc jak roślinki rosną.
    Pozdrowienia,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo, ale to bardzo podoba mi sie Twój ogródek. Ja mam w skrzyniach na rabatach wzniesionych, ale jak patrzę na ten Twój tak naturalny ogródek, to serce rośnie. A ziołowy pobija wszystko. Piękne te zioła. Powodzenia w zbiorach:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny ogródek. Taki swój kawałek nieba dla kogoś kto kocha takie dłubanki. Aż miło popatrzeć jak wszystko u ciebie tak bujnie rośnie. I nawet swoje truskawki masz.
    Prezenciki wspaniałe. Szczególnie dozownik idealnie pasuje do otoczenia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Iza, ale masz ładny ogródek, widać marzenia się spełniają! i prezenty jakie trafione!pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż miło popatrzeć na te piękne grządki. Widać, że włożyłaś w to sporo serca!
    Dozownik rewelacja. Nie widziałam jeszcze takich z miejscem na gąbeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie ma to jak własne uprawy:)Mamy pewność że są zdrowe:)Dozownik na płyn rewelacyjny:) Zapraszam do siebie na candy:)Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Iza,
    nádherná zahrádka i blog ... Marki

    OdpowiedzUsuń
  30. Iza masz taki ogrodek o jakim mozna marzyc. Pieknie, idealnie. A dozownik na plyn mam podobny tylko bialy ;) Buziaki. K.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń




  32. Izo,masz piękny ogródek,właśnie o takim marzę jeśli w końcu uda się nam postawić wymarzony domek.Bardzo lubię do Ciebie zaglądać,masz cudny domek i jesteś fantastyczną mamą.Sama chciałabym mieć tyle cierpliwości,czasu i pomysłów na spędzanie czasu z dziećmi,niestety nie zawsze się udaje.Podziwiam więc Twoje zaangażowanie w to żeby dzieci miały fajne dzieciństwo,ja też bym chciała,aby moje dzieciaki wspominały czas dorastania i dom rodzinny jako najfajniejszy czas w życiu.Pozdrawiam Natalia. P.S Zazdraszczam kuchni,piękna!






    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny masz ten ogródek...przypomina mi ogródek mojej babci, zawsze jej pomagałam plewić....aż za bardzo , bo wyrwałam kiedyś jakieś sadzonki:)
    Super prezenty otrzymałaś, idealnie pasują do Twojego wnętrza, pozdrawiam Basia:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pikeny ogrodek...
    Marze o tym by kiedys tez moc uprawiac cos na swoim metrze kwadratowym....
    PS Zapraszam do nas na konkurs. Szanse na wygrana duze, bo nagrod jest az 5, a chetnyh malo :)

    OdpowiedzUsuń
  35. my też mamy ogródek! ;)
    swojskie warzywa i owoce! mmm <3

    pozdrawiam!
    i zapraszam do siebie! ;)

    http://islandofflove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. cudowny ogródek!! Zazdroszczę! Ja szaleję z kwiatami i ziołami na balkonie :) słoneczne całusy od nas! PS zapraszamy zdolniachy na nasz konkurs plastyczny: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=614770851875236&set=a.471087082910281.113061.470831569602499&type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
  37. Zachwycająco u Ciebie,pięknie i kolorowo! To lubię:) zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudne miejsce, płotek fantastyczny, w sam raz do wiejskiego ogródeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  39. ŁAŁ!! zazdroszczę TAKIEGO ogródka:) Przepięknie tak wszystko rośnie!

    OdpowiedzUsuń