środa, 4 lutego 2015

Walentynkowa pizza

Zabrałam się za porządkowanie zdjęć i wybieranie zaległych o wydruku. Podczas porządków natknęłąm się na zdjęcie pizzy, którą robiłam w zeszłym roku na walentynki.
Przy okazji chciałam Wam podać mój ulubiony przepis na pizzę :)



Pizza

25 gram drożdży
200ml ciepłej wody
ok 3 - 3 i 1/2 szklanki mąki
płaska łyżeczka soli

Z drożdży, 3 łyżek mąki i wody zrobić zaczyn. Pozostawić chwilę do wyrośnięcia. Do zaczynu dodać mąkę i sól. Zagnieść ciasto (ja wyrabiam w robocie kuchennym odkąd go mam:) wcześniej zagniatałam ręcznie) i pozostawić do wyrośnięcia.
Rozwałkować i wyłożyć na dużą blachę. Ja wykładam tą od piekarnika papierem do pieczenia i na to kładę ciasto.
Przyznam, że pizzę często robię na szybko i zbytnio nie dbam o jej wyrastanie. Zazwyczaj wychodzi przepyszna.
Ciasto smaruję sosem pomidorowym (tym z kartonika) i posypuję ziołami prowansalskimi. Na to kładę ulubione dodatki. Najczęściej jest to u nas sam ser. W bogatszych wersjach daję różne sery, salami, szynkę, pomidory, paprykę, oliwki itd, w zależności od upodobań.



Pizzę podaję z ketchupem lub przygotowuję nasze dwa ulubione sosy.
Pomidorowy
Robię go z sosu pomidorowego, dodaję do niego odrobinę soli, pieprzu i ziół prowansalskich
Czosnkowy
Kwaśną śmietanę pół na pół mieszam z majonezem. Dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, pieprz i sól.

Z podanego przepisu wychodzi 6 małych pizzerek w kształcie serca.

Pozdrawiam Was serdecznie!

Iza




14 komentarzy:

  1. Ja cały czas szukam idealnego przepisu na ciasto do pizzy, więc z pewnością wypróbuję ten, bo wygląda przepysznie! Witam się i zostawiam pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna ta pizza walentynkowa świetny pomysł:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze :) Dla każdego można uszykować z jego ulubionymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A tu jak zwykle pachnie domowo! Śliczna ta pizza:))pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest świetna:) Wykorzystam pomysł, mój mąż docenia tylko prezenty spożywcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pizzę :))). Dziękuję za przepis. Mój synek ma alergię na jajko, a tu pizza bez jajek. Super :). Izuniu, ja też wybieram zdjęcia do druku, a jest tego trochę, bo cały rok zdjęć. Pozdrawiam Cię serdecznie :))))
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  7. P.S. A możesz napisać, jak długo trzymasz ją w piekarniku i do jakiej temperatury go nagrzewasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nagrzewam i piekę w 230 stopniach ok 15 minut. Aż się lekko brzegi zarumienią.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. bardzo fajny pomysł na walentynki!

    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez żołądek do serca, a jak jeszcze forma odpowiednia to już super-hiper-extra :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie wygląda i jeszcze ten kształt serduszka, super pomysł. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. kuchnia fusion - francuskie zioła do włoskiej potrawy :)

    OdpowiedzUsuń