poniedziałek, 2 lutego 2015

Twórcza partnerka

Niestety, ale często tak mam, że oceniam książkę po okładce. Prawie 13 lat temu, gdy rozpoczęłam studia, jeździłam na nie pociągiem. Dużo czasu spędzałam na dworcu. Była tam księgarnia z Tanią książką, którą często odwiedzałam. Rozpoczynająca się studencka przygoda, była również czasem, gdy zaczęłam się spotykać z pewnym mężczyzną, który dziś jest moim mężem:)
Komputer w tamtych czasach służył mi jedynie do pisania prac i to właśnie w książkach poszukiwałam inspiracji, porad, życiowych mądrości jak stawać się mądrą kobietą, twórczą partnerką i w przyszłości kochającą żoną i matką.
Niestety niewiele z książek, po które sięgnęłam spełniało moje oczekiwania. Wiele było takich, które zniechęcało już samą okładką przedstawiającą na zdjęciu parę z poprzedniej epoki. Podonie poradniki dla mam, rodziców mimo, że mądrze napisana nie zachęcały okładką do tego, aby po nie sięgnąć i gdyby nie bliska mi osoba, która znała ich treść i mi je pożyczyła nigdy bym ich nie przeczytała.
Z książką "Twórcza partnerka" było całkiem inaczej. Ta książka zachęciła mnie już samą okładką.
Po przeczytaniu spisu treści zachęciłam się jeszcze bardziej i cieszę się, że mam tę książkę na półce bo bardzo lubię po nią sięgać.
Ta książka mimo, że przedstawia treści z jednej strony bardzo oczywiste, to przez doświadczenie autorki pomaga pewne sprawy sobie poukładać.


Autorką książki jest Linda Dollow, żona, mama czwórki dzieci i babcia dziesięcioro wnucząt.
Linda w swojej książce pisze o swoim życiu, doświadczeniach i znaczeniu roli kobiety, żony i matki. W książce można znaleźć różne twócze pomysły na życie małżeńskie i rodzinne pełne pasji.
W spisie mamy między innymi takie rozdziały jak:
Wzór kobiety
Priorytety podstawą planowania
Twórcza współpraca
Dziedzictwo błogosławieństwa
Mój ukochany, mój przyjaciel itd.

Pisząc tę książkę Linda nawiązuje nie tylko do swojego życia i bliskich jej osób, ale także opiera się na cytatach z Pisma Świętego oraz doświadczeniach osób, które spotykała na konferencjach dla kobiet prowadzonych przez nią w różnych częściach świata.
Wzór kobiety oparty jest na poemacie o dzielnej niewieście:
"Niewiastę dzielną któż znajdzie?
Jej wartość przewyższa perły..."



Jeśli macie ochotę zapoznać się z książką to można ją dostać tutaj.
Autor: Linda Dillow
Oprawa: miękka
Liczba stron: 228
Format: 14x21 cm

Wydawnictwo: KOINONIA



11 komentarzy:

  1. Izo,szybciutko popraw -spotykać z mężczyznĄ,pozdrawiam :***

    OdpowiedzUsuń
  2. "... jej lampa wśród nocy nie gaśnie..." Psia kostka;) Polecam też, jeśli nie znasz, Stasi Eldredge "Hymn o matczynym sercu" - króciutka i jakże treściwa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam i chętnie przeczytam!
      Pozdrawiam ciepło i dziękuję!

      Usuń
  3. Ja bym wolała wersje dla mojego męża: "Jak żyć w zgodzie z twórczą żoną" ;) hahah
    Może druga część .... ;)
    Pozdrawiam
    P.S. Też często oceniam książkę po kładce :/ Wynika to chyba z braku czasu. Często trzeba podjąć szybko decyzje i wtedy okładka gra dużą rolę

    OdpowiedzUsuń
  4. z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Następna wartościowa książka , ogromnie dziękuje za polecenie .Jestem wielo-wieloletnią mamą i uwielbiam czytać twoje wpisy , są dla mnie inspiracją i przykładem z którego często korzystam . Bardzo Ci dziękuje i gorąco pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna i zachęcająca recenzja,poszukam w bibliotece.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za polecenie bardzo lubię dobre książki a ta właśnie tak się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bożena:Znam tą książkę,ale wtedy na okładce była Cieszka Cieślar - Żółtko,bardzo twórcza partnerka Tomka Żółtko.Autor wielu pięknych wierszy i pieśni np.Po prostu z Jezusem iść". Od dwudziestu lat zakochany w swej żonie.Dziękuję za polecenie tek książki i pozdrawiam z Ustronia:)Bardzo lubię twój blog i zadziwia mnie,że tak się rozwinął!!

    OdpowiedzUsuń