czwartek, 5 lipca 2012

Jagody i inne owoce lata

Ostatnio dostałam koszyczek jagód. Było ich tyle, że część zjedliśmy prosto z miseczki.




Z części zrobiłam koktail jagodowy
Wszyscy po wypiciu go byliśmy bardzo fioletowi, a zwłaszcza Nikuś

Z reszty jagód i truskawek zrobiłam ciasta. Kupiłam takie blaszki okrągłe, aby dwie razem weszły do piekarnika.



Właśnie wróciłam ze zbiorów czerwonej porzeczki. Po ostatnich zbiorach zrobiłam 19 buteleczek soku. Część już wypiliśmy i planuję kolejne zbiory.
Ostatnio chłopcy wzieli koszyczki i zbierali z podwórka co się dało. Resztki truskawek, poziomki, agrest, wiśnie i porzeczki: białą, czerwoną i czarną. Część zjedli robiąc przy tym kwaśne miny, a z reszty powstał najpyszniejszy kompot jaki w życiu piłam.
Ciasta owocowe robię z przepisu Dorotki na Letnie ciasto z truskawkami z bloga Moje wypieki.
Ciasto nam bardzo smakuje i robię je bardzo często.

Mąkę pszenną, proszek budyniowy, proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.
Masło z cukrem utrzeć w misie miksera na lekką, puszystą masę. Dodać jajko, dalej ucierając. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować.
Na przemian do utartej masy dodawać przesiane suche składniki i śmietanę, w trzech turach, miksując tylko do połączenia się składników.
Formę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wyłożyć dość gęste ciasto. Na górę poukładać truskawki, jedna obok drugiej, rozcięciami ku górze.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 45 - 55 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
Posypać cukrem perłowym i podawać.
Żródło przepisu tutaj

Serdecznie Was pozdrawiam i dziękuję za wszystkie komentarze.

33 komentarze:

  1. Przepysznie!!!!
    Uwielbiam lato za te cudowne owoce;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę z każdego nowego dojżałego owocu.
      Oby lato trwało jak najdłużej.

      Usuń
  2. Mmmmmh!
    Your pics are so lovely!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ cuda! Jestem pod oooooooooooooogroooooooooooomnym wrażeniem! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i dziękuję za odwiedziny.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. jagody zachwycają. piękne obrazki!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O Iza, ale z Ciebie prawdziwa gospodyni! jakie wypieki!podziwiam!ja w obecnych temperaturach od kuchni raczej jestem z dala...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarabiam ciasto, włanczam piekarnik i wychodzę z kuchni. Na dworze czekamy aż sę upiecze. Przychodzę po ciasto i jak troszkę przestygnie zajadamy na dworze. W domu na szczęście nie odczuwamy tych wysokich temperatur.
      Dziękuję Olu za odwiedzinki!

      Usuń
  6. Jakie smakowite ciasta!!!!!!
    Piekne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się zdjęcia.

      Usuń
  7. Ależ pięknie , kolorowo , wesoło. Miód jagoda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie przyniosłam z targu jagody, truskawki, wiśnie... i szukałam przepisu na ciasto z tymi owocami - chętnie skorzystam z Twojego, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ciasto posmakowało!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Chętnie wypróbuję Twój przepis. Wesołe jagódkowe towarzystwo:O)))
    Pozdrawiam.
    J:O)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis polecam i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  10. hahahaha Nikuś jest boski z jagodowymi wąsami !!! takie zamaszyste jak u tresera ze starego cyrku :)))
    Kompoty z mieszanych owoców uwielbiam , najbardziej te gdzie prym wiodą właśnie czerwone porzeczki:)
    Przepis na ciasto wygląda na szybki ...takich teraz potrzebuję i skoro polecasz , wypróbuję :)
    Buziaki dla Waszej jagodowej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beniu. Przepis od Dorotki więc polecam.
      Ja też z porzeczką uwielbiam!

      Usuń
  11. ...i za to właśnie kocham lato....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ pyszności! Aż mi ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale smakowitości, piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawdziwe smaki lata! Co za kolory! Tu mi zawsze slinka leci na pysznosci, ktore serwujesz a zapach pieczonego ciasta czuje az tu u siebie ;) Czestuje sie kawalkiem do kawki ktora popijam!

    OdpowiedzUsuń
  15. I znów sielskość bije z Twoich fotek! Słodkie dzieciństwo mają chłopcy przy takiej mamie :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle tak jak lubię, kolorowo, smacznie i zdrowo oraz z porcją zdrowego dziecięcego uśmiechu. Zamawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja dostałam 7 kg jagód, zrobiłam sok, dżemik na zimę, a na piątkowy obiad były pierogi z jagodami, a na niedzielę pleśniak z jagodami oczywiście! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same pyszności zrobiłaś. Gratuluję Ci przy okazji wygranej na blogu Kasi Michalak.
      Ja w sobotę zrobiłam pierogi z jagdami. Były przepyszne. Byliśmy cali fioletowi.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Uprasza się o zamieszczanie postów ;)
    A ja właśnie odpoczywam od przetworów nakręcając się na frużelinę, szkoda, że już nie ma jagód, choć kto wie może jeszcze ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobione!
      Teraz biorę się za kolejne!

      Usuń