czwartek, 5 lipca 2012

Jagody i inne owoce lata

Ostatnio dostałam koszyczek jagód. Było ich tyle, że część zjedliśmy prosto z miseczki.




Z części zrobiłam koktail jagodowy
Wszyscy po wypiciu go byliśmy bardzo fioletowi, a zwłaszcza Nikuś

Z reszty jagód i truskawek zrobiłam ciasta. Kupiłam takie blaszki okrągłe, aby dwie razem weszły do piekarnika.



Właśnie wróciłam ze zbiorów czerwonej porzeczki. Po ostatnich zbiorach zrobiłam 19 buteleczek soku. Część już wypiliśmy i planuję kolejne zbiory.
Ostatnio chłopcy wzieli koszyczki i zbierali z podwórka co się dało. Resztki truskawek, poziomki, agrest, wiśnie i porzeczki: białą, czerwoną i czarną. Część zjedli robiąc przy tym kwaśne miny, a z reszty powstał najpyszniejszy kompot jaki w życiu piłam.
Ciasta owocowe robię z przepisu Dorotki na Letnie ciasto z truskawkami z bloga Moje wypieki.
Ciasto nam bardzo smakuje i robię je bardzo często.

Mąkę pszenną, proszek budyniowy, proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.
Masło z cukrem utrzeć w misie miksera na lekką, puszystą masę. Dodać jajko, dalej ucierając. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować.
Na przemian do utartej masy dodawać przesiane suche składniki i śmietanę, w trzech turach, miksując tylko do połączenia się składników.
Formę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy wyłożyć dość gęste ciasto. Na górę poukładać truskawki, jedna obok drugiej, rozcięciami ku górze.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 45 - 55 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
Posypać cukrem perłowym i podawać.
Żródło przepisu tutaj

Serdecznie Was pozdrawiam i dziękuję za wszystkie komentarze.

34 komentarze:

  1. Przepysznie!!!!
    Uwielbiam lato za te cudowne owoce;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę z każdego nowego dojżałego owocu.
      Oby lato trwało jak najdłużej.

      Usuń
    2. Dojrzałego- lepiej wygląda

      Usuń
  2. Mmmmmh!
    Your pics are so lovely!

    ♥ Franka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ cuda! Jestem pod oooooooooooooogroooooooooooomnym wrażeniem! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba i dziękuję za odwiedziny.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. jagody zachwycają. piękne obrazki!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O Iza, ale z Ciebie prawdziwa gospodyni! jakie wypieki!podziwiam!ja w obecnych temperaturach od kuchni raczej jestem z dala...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarabiam ciasto, włanczam piekarnik i wychodzę z kuchni. Na dworze czekamy aż sę upiecze. Przychodzę po ciasto i jak troszkę przestygnie zajadamy na dworze. W domu na szczęście nie odczuwamy tych wysokich temperatur.
      Dziękuję Olu za odwiedzinki!

      Usuń
  6. Jakie smakowite ciasta!!!!!!
    Piekne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ pięknie , kolorowo , wesoło. Miód jagoda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie przyniosłam z targu jagody, truskawki, wiśnie... i szukałam przepisu na ciasto z tymi owocami - chętnie skorzystam z Twojego, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie wypróbuję Twój przepis. Wesołe jagódkowe towarzystwo:O)))
    Pozdrawiam.
    J:O)

    OdpowiedzUsuń
  10. hahahaha Nikuś jest boski z jagodowymi wąsami !!! takie zamaszyste jak u tresera ze starego cyrku :)))
    Kompoty z mieszanych owoców uwielbiam , najbardziej te gdzie prym wiodą właśnie czerwone porzeczki:)
    Przepis na ciasto wygląda na szybki ...takich teraz potrzebuję i skoro polecasz , wypróbuję :)
    Buziaki dla Waszej jagodowej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beniu. Przepis od Dorotki więc polecam.
      Ja też z porzeczką uwielbiam!

      Usuń
  11. ...i za to właśnie kocham lato....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ pyszności! Aż mi ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale smakowitości, piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawdziwe smaki lata! Co za kolory! Tu mi zawsze slinka leci na pysznosci, ktore serwujesz a zapach pieczonego ciasta czuje az tu u siebie ;) Czestuje sie kawalkiem do kawki ktora popijam!

    OdpowiedzUsuń
  15. I znów sielskość bije z Twoich fotek! Słodkie dzieciństwo mają chłopcy przy takiej mamie :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle tak jak lubię, kolorowo, smacznie i zdrowo oraz z porcją zdrowego dziecięcego uśmiechu. Zamawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja dostałam 7 kg jagód, zrobiłam sok, dżemik na zimę, a na piątkowy obiad były pierogi z jagodami, a na niedzielę pleśniak z jagodami oczywiście! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same pyszności zrobiłaś. Gratuluję Ci przy okazji wygranej na blogu Kasi Michalak.
      Ja w sobotę zrobiłam pierogi z jagdami. Były przepyszne. Byliśmy cali fioletowi.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Uprasza się o zamieszczanie postów ;)
    A ja właśnie odpoczywam od przetworów nakręcając się na frużelinę, szkoda, że już nie ma jagód, choć kto wie może jeszcze ...

    OdpowiedzUsuń