poniedziałek, 1 grudnia 2014

Zadania z kalendarza adwentowego



Od wczoraj odebrałam jeszcze kilka maili z pytaniami o zadania, zatem piszę to co u nas się znajdzie w pudełeczkach i te co w zapasie. Kalendarz już trzeci rok ten sam;) Sprawdza się idealnie.
Mam taką swoją listę od kilku  lat, która z każdym rokiem ulega modyfikacjom.
W pierwszym roku stosowania kalendarza z zadaniami, wypełnialiśmy je sumiennie.
Dominik chodził wtedy do zerówki, Nikodem do przedszkola i właściwie w grudniu dużo czasu spędzaliśmy w domu.
W zeszłym roku mieliśmy kalendarz, ale wszystko przebiegało bardzo spontanicznie. Zadania dostosowywałam do danego dnia i tak prawdę mówiąc to po 10 grudnia nawet nie zaglądaliśmy do pudełeczek bo każdego dnia i tak wystarczająco dużo się działo. Odwiedzali nas mali goście i wspólnie tworzyliśmy kartki świąteczne, razem piekliśmy pierniczki i je dekorowaliśmy, pisaliśmy listy, kartki, robiliśmy zdjęcia i ręcznie robione prezenty.
W tym roku myślę, że będzie podobnie. Zadania owszem znajdą się w pudełeczkach, ale również będziemy je dostosowywać do dnia. Gdy wypadnie nam atrakcyjny wyjazd, to nie zrezygnujemy tylko dlatego, że na 3 5 grudnia było przewidziane robienie kartek świątecznych.
Uwielbiam robić różne listy, zapiski, notatki, bo to ułatwia życie.
poniżej zadania z mojego notesu. Nie wszystkie znajdą się w kalendarzu, ale będą również takie, których tutaj nie ma np. wycieczka do Pacanowa, na którą planujemy pojechać, ale nie wiemy czy dojdzie do skutku, bo na ten dzień przewidziane jest również pilne spotkanie.

1. Idziemy na roraty (planujemy chodzić w miarę możliwości, bo wiemy, że nie w każdy dzień uda nam się być).
2. Piszemy listy do Mikołąja.
3. Pieczemy pierniczki.

3. Robimy słodkie dekoracje i prezenty.





4. Robimy zabawkowe porządki (przed Mikołajem staramy się zrobić segregację zabawę, aby było miejsce na nowe)
5. Zanosimy słodycze na zbiórkę dla dzieci
6. Mikołajowe niespodzianki (w tym roku min. jedziemy na przedstawienie pt "Królewna Śnieżka")
7. Uczymy się śpiewać kolędy
8. Książkowa niespodzianka (niespodzianki w postaci książeczek świątecznych i gry mam też przewidziane na dzień w którym zrobienie jakiegoś zadania, ani zamiana na inne nie byłaby możliwa)
9. Słodka niespodzianka

10. Wieczorny seans filmowy! - oglądamy świąteczny film lub bajkę. Mamy kilka takich ulubionych ;)

11. Szykujemy przysmaki dla ptaków (w zeszłym roku przy okazji tego zadania rysowaliśmy ptaki i nauczyliśmy się kilku nowych nazw. Latem wiedza się przydała, gdy na nasz balkon przylatywała sójka. Jesienią nasypaliśmy jej żołędzi, które są jej przysmakiem i po kilku godzinach wszystkie zniknęły)

12. Przygotowujemy prace na kiermasz świąteczny
13. Robimy kartki świąteczne i piszemy ciepłe listy do najbliższych i przyjaciół.



14. Zdobimy sztucznym śniegiem okna (chłopcy w swoje spreje uzbrojeni są już od 2 tygodni i nie mogą się doczekać. Już wypróbowaliśmy na lustrach i radość była przeogromna)
15. Jedziemy na pocztę wysłać świąteczne przesyłki
16. Robimy świąteczne porządki
17. Robimy prezenty świąteczne np, zakładki do książek, kolczyki, cekinowe bombki
18. Dekorujemy dom
19.  Przygotowujemy wigilijny teatrzyk cieni (po raz pierwszy zainspirowani bajką o Franklinie)
20. Ubieramy choinkę
21. Robimy rodzinną sesję zdjęciową
22. Lepimy bałwana i bawimy się na śniegu
23. Jedziemy na łyżwy
24. Organizujemy wieczorną sannę z latarniami i dzwoneczkami
25. Dekorujemy piernikową chatkę
26. Jedziemy do teatru
27. Robimy ozdoby świąteczne






28. Czytamy o świątecznych tradycjach na świecie (lubimy też oglądać bajkę Kajtuś czeka na Święta, bo jest tam ciekawie opowiedziane skąd wzięła się tradycja ubierania choinki, wysyłania kartek itd.)
29. Robimy jak najdłuższy łańcuch choinkowy.
30. Robimy Szopkę Betlejemską (postaci do szopki kupiłam w styczniu w kwiaciarni, ale dopiero w domu zorientowałam się, że jest dwóch pastuszków, a brakuje Józefa i jednego z Trzech Króli. Może uda mi się gdzieś takie znaleźć i dokupić)






31. Świąteczne kolorowanie (u nas goszczą od zeszłego roku min. Bazgroły na świąteczne stoły)


32. Idziemy na zimowy spacer do lasu
33. Robimy świąteczny album ze zdjęciami z poprzednich lat (już mam przygotowane materiały i wybrane zdjęcia tylko trzeba je jeszcze wydrukować)
34. Robimy namiot pod stołem i czuwamy przy choince;)
35. Przygotowujemy świąteczne potrawy
36. Idziemy na Pasterkę (bardzo bym chciała, aby w tym roku nam się udało wybrać)
.....
Czytać- codziennie czytamy dlatego nie traktuję to jako zadanie.
To są nasze zadania realne do wykonania. Może dojdą do tego jeszcze jakieś. Moja lista była dużo dłuższa, ale w praktyce zadania zostały zweryfikowane. Kiedyś na karteczce były np. odwiedziny w bibliotece, ale z racji tego, że mieszkamy, gdzie mieszkamy i książki w bibliotece są jakie są zadanie to nam odpadło.
W internecie znalazłam morze adwentowych inspiracji, które bardzo mi się podobają.
Polecam Wam blog Olgi  i ten blog, na którym jest aż 80 zadań.
Zadania są bardzo kreatywne, ale niektóre dla nas trudne do zrealizowana, bo np. nie mamy w pobliżu Opery.

Może komuś jeszcze przyda się ta ściągawka. A może Wy macie jakieś inne ciekawe i inspirujące zadania adwentowe?
Pozdrawiam ciepło!
Iza

23 komentarze:

  1. Witam w grudniu!
    Piękne plany:) To będzie cudowny, magiczny miesiąc:)
    Cieplutkie uściski przesyłam kochana i zapraszam do siebie na CANDY:)
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie dzięki za podpowiedzi kalendarzowych zadań!!!! Sama wymyśliłam kilkanaście, ale dzięki Twoim podpowiedziom bardzo je urozmaiciłam. Z moich pochwalę się, że skonkretyzowałam ozdoby, np. witraż z farbek, witraż z wycinanek, tradycyjna staropolska ozdoba, przygotowanie wieńca na drzwi wejściowe, to tak kilka. Robię zadania pierwszy raz, zabierałam się za to od kilku lat, ale zawsze brak czasu....Przyznam się, że poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowy, ale w przyszłym roku na pewno zrobię go samodzielnie!!!!!! To będzie jedno z moich zadań;)))))
    Pozdrawiam i dziękuję!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne zadania :)
    Ze względu na wiek moich maluchów kalendarz tak zrobiłam, że w każdym pudełeczku poza jakimś łakociem jest karteczka ze słowem-hasłem np. Mikołaj, śnieg, sanki, bałwan, bombka, szopka...postaramy się wykonywać w miarę możliwości jakieś prace plastyczne (które później np. Babcie i Dziadziusiowie i Pradziadkowie dostaną :) ) i zrobić coś co będzie pasowało do danego hasła ponadto ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. cudne plany wstążki śliczne i znów słodko u Ciebie:-)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny kalendarz i świetne zadania. My zrobiliśmy kalendarz balonowy, umieściliśmy karteczki w balonach i codziennie będziemy jeden rozbijać. Dzisiaj trafiło nam się zadanie "Bitwa na śnieżki" - w związku z tym musieliśmy zrobić sztuczny śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Iza, w przyszłości skorzystam z Twoich podpowiedzi Jedne z zadań dublowały się w naszym kalendarzu, na drugie sama bym nie wpadła ;)
    Dopisuje
    -robimy stroik świąteczny-
    -odwiedzamy cmentarz i naszych dziadków-
    -przygotowujemy paczkę dla ubogich dzieci-
    -odwiedzamy schronisko-

    Nasza Ola niepocieszona ,że roraty przełożono na godziny popołudniowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Ale lisata! Chyba tez muszę jakąś stworzyć wtedy łatwiej będzie zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Izuś :) Na to przedstawienie jedziecie do spodka i będzie na lodzie? :) Pytam bo jadę w poniedziałek z moją klasą i tak mi się skojarzyło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju ile cudownych gadżetów, dodatków, wstążek...im więcej tym lepiej!Uwielbiam!
    szalenstwa-panny-matki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piekny kalendarz i fantastyczne zadania. U mnie w tym roku oprocz kalendarzy (mamy ich dwa) pojawilo sie serce dobrych uczynkow- kazdego wieczora bedziemy spisywac co dobrego zrobilismy w ciagu dnia. Mam nadzieje, ze uda sie nam zapelnic cale serducho do swiat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zwolenniczką zadań adwentowych. U nas to już tradycja. Dla chętnych do pobrania gotowe zadania - nic tylko włożyć do kalendarza - http://dorotanaprzedmiesciach.blogspot.com/2014/11/kalendarz-adwentowy.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, to jest lista zadań godna podziwu!!!
    A te Twoje tasiemki są przecudne, wszystkie bym ukradła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś z tasiemek bardzo się cieszę a udało mi sie je kupic w Auchanie 4 zl za komplet.Swiateczne tasmy klejace z marketu budowlanego Mròwka do ktorego weszlam przypadkiem gdy kurier umowil sie tam ze mna na odbior przesylki.A dzis przesliczne tasiemki byly w Lidlu.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Prześliczne dekoracje :)
    .. i ta lista planów ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna ta lista:) Muszę spróbować i ja sobie taką zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne,świąteczne zdjęcia. Wracam już do nich któryś raz .Mamy kilka wspólnych zadań na czas Adwentu. Miłego oczekiwania i pozdrowienia dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie u Ciebie wygląda....
    Jestem pod wrażeniem takiej listy, świetne zadania i pomysły, coś z pewnością przeniosę na swoją... Czas oczekiwania jest bardzo ważny i widzę, że u Was pełną parą czekacie....U nas roraty poranne są razy w tygodniu raz są popołudniowe, Maja póki co była codziennie lecz nie ze mną tylko z tatą, jest to niesamowite, pamiętam jak kiedyś ja z siostrą i z mamą chodziłyśmy....
    Pozdrawiam serdecznie....

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudnie!:) Tęskni mi się do czasów, kiedy moje młode były małe. Sama chętnie zasiadłabym za Twoim stołem pełnym takich różności.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję Ci za kalendarzowe inspiracje - podzieliłam się nimi już z nie jedną osobą :) Zapraszam Cię do siebie - staram się prowadzić na blogu swój kalendarz wirtualny z ulubionymi tekstami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz bardzo duży wybór foremek do ciasteczek i piękne posypki,pierniczki na pewno będą kolorowe i ładne.Spodobały mi się zadania adwentowe i zainspirował am się nimi.My z Dominikiem upiekliśmy już pierniczki ale mamy tylko dwie foremki serca i gwiazdki.Dominik lukrował je bardzo lubi mi pomagać we wszystkim.Ania Rosiak

    OdpowiedzUsuń
  20. Napewno kiedy doczekam się swoich pociech skorzystam z Twoich niesamowitych pomysłów. Często będziesz moją inspiracją:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Chodzimy na roraty... piszemy list do świętego Mikołaja... EEE co?? To gdzie ten święty Mikołaj mieszka, że się do niego listy pisze? Do świętego Mikołaja to się można wspólnie modlić raczej. Nie znoszę takiego mieszania bytów.

    OdpowiedzUsuń