wtorek, 1 marca 2016

Na tropie słów

Miałam dziś pisać o czymś zupełnie innym, ale gdy chłopcy byli w szkole, a ja robiłam porządki, wpadła mi w ręce najnowsza książka chłopaków pt "Na tropie słów". Zaczytałam się i od razu zrobiłam zdjęcia, żeby Wam o niej napisać:)


Autorką książki jest Katarzyna Kłosińska, prowadząca w radiowej Trójce, audycję Co w mowie piszczy?
Książka wydana przez Centrum Edukacji Dziecięcej i skierowana dla dzieci od 6 lat.
Autorka, w pięknie zilustrowanej książce wyjaśnia znaczenie podstawowych słów, tych które dotyczą  życia, rodziny, naszej codzienności i tego co nas otacza.
Z książki dowiemy się między innymi co oznaczają poszczególne dni tygodnia, skąd pochodzi słowo kalendarz, rosół, piwnica, ojczyzna, Gniezno, spódnica itd.

Książka jest genialna i z tego co przeczytałam na okładce to pierwszy tomik, dlatego już bardzo się cieszę na myśl o tym, że powstaną kolejne :)
Bardzo podobają mi się proste i przejrzyste ilustracje, których autorką jest Ilona Brydak.













"Na tropie słów" do kupienia tutaj
Autor: Katarzyna Kłosińska
Ilustracje: Ilona Brydak
Wydawca: Centrum Edukacji Dziecięcej

Pozdrawiam ciepło i w imieniu Nikusia dziękuję za wszystkie urodzinowe życzenia i miłe słowa!

2 komentarze:

  1. podoba mi się, zwłaszcza, ze widzę tematy poruszane w szkole przez naszego pierwszoklasistę, a tu ciekawie można je rozszerzyć w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam trójkowe audycje Pani Katarzyny. Pamiętam, jak kiedyś opowiadała o tym, że odkąd wyszła za mąż , znajomi przestali się przy niej stresować co i jak mówią. Zaczęli za to przy jej mężu- jest psychiatrą...Fajne poczucie humoru. I za to też ją szanuję. Dziękuję za podpowiedź. Powiem wróżce zębuszce, bo mojej Marysi zęby wypadają na potęgę i wróżka już nie daje rady z pomysłami...Ciepło Cię pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń