środa, 25 listopada 2015

iFiszki Kids

W szkole podstawowej nie cierpiałam się uczyć języka obcego. Byłam jednym z pierwszych roczników, który uczył się niemieckiego, a nie rosyjskiego.
Pamiętam, że mieliśmy piękne książki "Der, Die, Das" i na początku było fajnie, ale gdy doszła gramatyka i ogrom słówek nie było już tak kolorowo. Kiedy szłam do liceum i miałam do wyboru angielski od podstaw czy niemiecki zaawansowany, wybrałam angielski. Powiedziałam, że zrobię wszystko, aby nadrobić materiał i nadgonić zaległości, bo mimo, że język był od podstaw to wszyscy mieli go już wcześniej w podstawówce i przy 8 godzinach tego języka tygodniowo i ekspresowym tempie było mi dość ciężko. Pamiętam, że przyszedł do mnie Pan dyrektor i zaprosił mnie na lekcję języka niemieckiego. Niechętnie, ale poszłam i zostałam. Niemieckiego uczyła cudowna siostra zakonna i tam poznałam co to jest nauka przez zabawę. Siostra nauczyła nas robić FISZKI, sama skonstruowała dla nas grę, w którą uwielbialiśmy grać. Na wyciętych z papieru kółeczkach były powycinane z gazet obrazki. Mieliśmy kostkę i pionki i graliśmy w tę, grę coś na zasadzie memo.
Kartkówki były przynajmniej raz w tygodniu. Polubiłam niemiecki, a później metody siostry stosowałam do nauki angielskiego, który doszedł mi w drugiej klasie liceum.
Doceniłam naukę języka, kiedy po raz pierwszy pojechałam na wymianę Polsko - Niemiecką. To było cudowne doświadczenie.
Teraz, kiedy nasze dzieci chodzą do szkoły jest dużo łatwiej. Ogrom dostępnych materiałów, gier, książek i płyt dwujęzycznych.

Trzy tygodnie temu opublikowałam wpis, o naszej kolekcji materiałów edukacyjnych z serii Kapitan Nauka. Teraz kiedy chłopcy chodzą do szkoły, najczęściej sięgamy po karty obrazkowe i płyty do naszej domowej nauki angielskiego.
Dziś chciałam Wam polecić fantastyczną aplikację iFiszki Kids Angielski.
Lubię gry, które oprócz rozrywki pełną również rolę edukacyjną.




Gdy chcemy aby dziecko się pouczyło, mamy następujące kategorie:
- Ciało - Zabawki - Liczby - Cechy - Rodzina - Dom - Owoce - Warzywa - Kolory - Zwierzęta - Pogoda - Jedzenie - Mój dzień - Co robię? (czasowniki) - Ubrania - Szkoła - Pokój - Zawody - Sport - Nastrój - Wakacje - Miasto - Czas - Liczby II - Gdzie to jest? (przyimki) - Narodowości - Wygląd - Hobby - Instrumenty - Święta

W opcjach GRY, mamy do wyboru

- Dopasuj słówko
Na ekranie pojawia się obrazek i cztery słówka. Należy zaznaczyć słówko pasujące do obrazka. 
- Dopasuj obrazek
Na ekranie pojawia się słówko i cztery obrazki do wyboru. Należy zaznaczyć obrazek pasujący do słówka. 
- Co słyszysz?
Na ekranie pojawiają się cztery obrazki, jednocześnie odtwarza się nagranie angielskiego słówka, pasującego do jednego z obrazków. Należy zaznaczyć odpowiedni obrazek. 
- Słuchaj i szukaj
Na ekranie pojawiają się cztery obrazki, jednocześnie w dowolnej kolejności odtwarzają się nagrania przypisane do poszczególnych obrazków. Należy zaznaczać obrazki w odpowiedniej kolejności – zgodnie z kolejnością nagrań. 
- Połącz pary 
Na ekranie pojawiają się trzy słówka i tyle samo obrazków – należy połączyć je w pary.





Przyznam, że angielskiego uczyłam się tylko trochę i często mam problem choćby z wymową podstawowych słówek. Teraz kiedy dzieci chodzą do szkoły, sama się przy nich uczę.

Tablet to cudowny wynalazek, oczywiście używany "z głową."
Nam służy do ćwiczeń logopedycznych, lubimy różnego typu wykreślanki, gry logiczne i od kilku dni iFiszki Kids.

Jeśli macie ochotę wypróbować iFiszki Kids Angielski, to tutaj można pobrać darmową wersję, w której jest 5 gier. 



My przez kilka dni korzystaliśmy z tej darmowej wersji, ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia i cieszymy się, że teraz możemy korzystać z pełnego pakietu.

Dziś Dominik przystępował w szkole do konkursu i fiszki, były idealną pomocą do powtórki materiału.

Wydawca EDGARD

Pozdrawiam Was serdecznie:)

5 komentarzy:

  1. Na pewno bardzo pomocne i widać ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Iza właśnie tego było mi trzeba, starsze dzieci lepiej sobie radzą sobie, ale Pierwszoklasistka trochę gorzej, spróbujemy na tablecie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno wiem na pewno, za kilka lat będę wracać do tych postów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie cw.logopedyczne uzywacie w tablecie?

    OdpowiedzUsuń