piątek, 3 lutego 2012

Tęczowa galaretka

Zimą jest więcej czasu na kucharzenie i przygotowywanie przysmaków. Jakiś czas temu wielką radość u dzieci wywołała tęczowa galaretka. Urodzinowym tęczowym tortem były zachwycone, ale z galaretki również bardzo się cieszyły kiedy po jednym z chyba listopadowych spacerów wyciągnęłąm ją z lodówki.
Teraz w sklepie dostępna jest cała gama kolorowych galaretek. Nie trzeba mieszać kolorów aby uzyskać fioletową czy różową lub niebieską.
Warstwy galaretek oddzieliłam mlekiem skondensowanym niesłodzonym wymieszanym z odobiną cukru i rozpuszczoną żelatyną. Proporcje na oko.
Wyszło mi 6 pełnych szklanek galaretek. Galaretki rozpuszczalam w 450 ml wody, a nie w pół litra.
Polecam na dziecięce przyjęcia. Podoba się nie tylko dzieciom.
Lubimy kolory nie tylko w zabawkach ale i w kuchni. Stąd szklane słoiczki mamy wypełnione kolorowymi posypkami, m&m- sami, groszkami czy gumami. Wszystko to przydało się do dekoracji domku z piernika, a teraz wykorzystujemy do innych słodkości.
Pozdrawiamy tęczowo!

45 komentarzy:

  1. No po prostu aż ślinka cieknie! co za pomysł! i wykonanie! nieźle się napracowałaś, ale pewnie minki dziecięce to wynagrodziły :)
    Super!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. galaretki jak malowane :))) na pewno bardzo pracochłonne, żeby tyle warstw zrobić. podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie s tak pracochłonne co wymagają czujności aby w odpowiednim momencie zalać.

      Usuń
  3. NIby nic, zwykła galaretka, a jaka piękna, kolorowa i na pewno smaczna! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczna to ona jest ale jak dla mnie porcja zbyt duża. Dziekuje!

      Usuń
  4. Cudownie kolorowe! Jutro organizuję przyjęcie urodzinowe dla Frania, miałam zamiar upiec kolorowy tort, może pokuszę się o galaretki? Są na prawdę rewelacyjne. A kolory w kuchni - jakiś czas temu zachwyciłam się bielą i sterylnością kolorystyczną w kuchni, nie na długo, teraz moja kuchnia robi się coraz bardziej kolorowa. Twój kolorowy blog bardzo mnie inspiruje. Dziękuję:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, zawsze możesz zrobić to i to. Wszystkiego najlepszego dla Frania i udanego przyjęcia.

      Usuń
  5. Iza, galaretka wygląda cudownie i z wielką chęcią bym ją zrobiła ale Franek nie lubi żadnych galaretek i bardzo nad tym ubolewam:( Piękne kolorowe fotki, zresztą jak zawsze:)
    Pozdrowienia ciepłe ślę, u nas okrutnie mroźno!
    ps, tak coś Iza przeczuwam, że Ty też masz zapędy na zwariowaną pozytywnie babcię:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też mroźno. Dziękuję Madziu. Na pewno fajnie będzie kiedyś być babcia ale póki co cieszę się z bycia mamą.
      Dziękuję za odwiedzinki

      Usuń
  6. Bardzo wesoło wygląda. Fajny pomysł! Zanotowałam sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się ten pomysł bardzo spodobał. Polecam!

      Usuń
  7. Izuś, jestem pod wrażeniem, rewelacyjny pomysł na przyjęcie dla dzieciaczków :) Na pewno wypróbuję bo moja mała uwielbia galaretki, a ja zobaczy taką tęczową to aż będzie piszczeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja takie serniczki robię z serków homogenizowanych które mieszam z galaretką - też są pyszne ale Twoje wyglądają zjawiskowo :) pozdrowionka cieplutkie !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana u Ciebie jest ostatnio tak cukierkowo;-)
    Ja właśnie też skończyłam robić tą galaretkę więc posyłam buziaki i wracam do kuchni;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. zachwycam się. każdym kolorem z osobna i wszystkimi razem!

    OdpowiedzUsuń
  11. NIEJEDNOKROTNIE ROBIŁAM TĘCZÓWKI...ALE WIEM CO BYŁO NIE TAK:))))...TE BIAŁE WARSTWY!!!-REWELACJA:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Izuś, do tej pory, na wszystkie domowe uroczystości, przygotowywałam kolorowe galaretki z zatopionymi owocami. Wyglądały ładnie, ale Twoje, przełożone warstwą białej śmietanki są rewelacyjne. Na bank, przygotuję właśnie takie na pierwszą, nadarzającą się okazję :))

    Buziaki

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe :) i bardzo apetyczne :)
    Raz się porwałam na podobny deser, ale to dość czasochłonne :)PODZIWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  14. Galaretki wygladaja wspaniale i smakowicie. Fajnie ze tak kolorowa kuchnie masz:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super pomysł! Pysznie wyglądają. a ja akurat zbieram pomysły na roczek Adasia:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie to wygląda, z pewnością dość pracochłonne, podziwiam zapał:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Pieknie wygladają! Niesamowicie!! W ogóle te kolorki tworzą niezapomniany klimacik!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudne galaretki, mój syn ma niedługo urodziny, a że uwielbia galaretki to zrobię mu niespodziankę :)

    Dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  19. rewelacja! super pomysł i choć dzieckiem nie jestem, chętnie bym takie spałaszowała :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Łał. Super Ci to wyszło. Ja kiedyś robiłam podobne tylko że z trzech galaretek. Ale Twój pomysł o niebo lepszy:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie pozytywne i optymistyczne barwy:)Bardzo odpowiednie na tę porę roku!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow! Pierwsze, co mi przyszło na myśl :-). Wyglądają pięknie, nic tylko fotografować ;-). A jak się takie galaretki wylewa? Trzeba poczekać aż nieco stężeją pewnie, co by się kolory nie zmieszały, galaretki robimy często ale takie zwykłe, te wyglądają obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Są niesamowite!!! Wprost bajeczne !!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana u Ciebie jak zwykle pięknie i kolorowo tak jak lubię najbardziej. Jesteś niesamowita mamą ale pewnie juz o tym wiesz bo Twoi synowie mają prawdziwe uczty i nie tylko z kolorów ale i smaku.
    Galaretka -PYCHOTKA;-)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysł, a te kolorowe słoiczki jakie ładne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tęczowa galaretką robiłam kilkakrotnie , ale nie wpadłam na to, by kolory oddzielić ,,ptasim mleczkiem,,. Fajny pomysł!

      Usuń
  26. Kolorowo i apetycznie i ja mam ochotę na jeden pucharek porcją tęczy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jejciu jaki wspaniały pomysł na smakowity i bardzo kolorowy deser-muszę spróbować,moje dziewczyny skakały by z radości

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pewno spróbuję te kolorowe galaretki!!! wyglądają cudnie i smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Katarzyna SZ.9 lutego 2012 14:56

    Ekstra tęczowe te galaretki.Mój 4-letni synek ostatnio wspominał,że chciałby aby zrobić takie galaretki.
    Muszę spróbować tylko nie wiem:do mleka skondensowanego ile trzeba żelatyny.Jak to mleko przygotować?

    OdpowiedzUsuń
  30. czyli jak dokładnie zrobić to mleko!?

    OdpowiedzUsuń
  31. Hello! I could have sworn I've been to this website before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
    Anyways, I'm definitely delighted I found it and I'll
    be bookmarking and checking back frequently!


    Review my page; http://www.alternative-health.biz/use...

    OdpowiedzUsuń
  32. Thanks for finally writing about > "T�czowa galaretka" < Liked it!

    Feel free to visit my webpage More Info

    OdpowiedzUsuń
  33. I'm excited to find this website. I need to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely appreciated every little bit of it and I have you book-marked to check out new things on your website.

    my web site; Car Equity Loans bad credit
    Also see my web site - Basic Solutions To Repair Your Credit Woes | Utrade Brought To You By Uob Kay.

    OdpowiedzUsuń
  34. We are a bunch of volunteers and starting a brand new scheme in our community.
    Your web site provided us with valuable info to work on. You've done a formidable activity and our whole neighborhood shall be thankful to you.

    My website: click the following webpage

    OdpowiedzUsuń
  35. My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a number of websites
    for about a year and am worried about switching
    to another platform. I have heard good things about blogengine.
    net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into
    it? Any help would be greatly appreciated!

    my blog post ... Usuario:DawnStein - Wiki de la Red TRIComFor

    OdpowiedzUsuń