poniedziałek, 9 maja 2011

Keks czekoladowo - mandarynkowy

Ostatnio w każda niedzielę nachodzi nas ochota na coś czekoladowego.
Tydzień temu zrobiliśmy keks czekoladowo - mandarynkowy. Jest to zmodyfikowany przepis Niggelli na ciasto czekoladowo - pomarańczowe.
Zmodyfikowałam je na 2 małe keksówki.
Składniki to
200 g mąki
3/4 szkl cukru
4 łyżki kakao
3 jaja
1 łyżeczka sody oczyszczonej
skórka otarta z dwóch mandarynek i sok z nich wyciśnięty (lub z 1 pomarańczy)
Ciasto smakuje wyśmienicie. 
A wczoraj oprócz muffinek czekoladowych zrobiłam  ciasto Kubusiowe, które poleciła mi Kasia w komentarzu pod postem Ciasto marchewkowe. Ciasto smakowało zwłaszcza dzieciaczkom, które zachęcał pomarańczowy kolor i bita śmietana posypana czekoladą. Zdjęcia niestety brak. Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień.
W weekend majowy zrobiliśmy kolorowe ciasteczka. Przepis następnym razem bo muszę zgrać zdjęcia.
Pozdrawiam, życzę miłego tygodnia i przypominam o konkursie piknikowym. Pogoda zaprasza do piknikowania.

3 komentarze:

  1. mmmm wyglada wysmienicie :) Mandarynki i czekolada - jeszcze nie probowalam takie polączenia - musze to koneicznie sprawdzic :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ smakowite ciacho! Ja łasuch jestem... więc kusisz strasznie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. natchnieniem moim bądź....
    jak w piosence.

    OdpowiedzUsuń